ANDA KLIK? TERIMA KASIH :)

Wednesday, 9 March 2011

jom derma darah :)

assalamualaikum :)

hai hai.. hari yang memenatkan.. ayat bajet macam hari ni aku da gotong royong secara berjemaah yang diakhiri dengan air teh o n karipap ja.. haha

ekceli tadi kat kolej ada wat program derma darah.. adakah itu di anggap program ?? ok x kesah apa apa pon nama benda 2.. tapi yang pasti ada derma darah.. dari pihak hospital la.. aku pon turut serta jugak.. kalau bebudak nursing kolej yang wat, x bagi dah aku.. haishh.. x harap aih depa nak cucuk tangan aku ni..

mujur kali ni boley derma.. walaupon x banyak.. 300ml saja.. mungkin sebab darah aku cair.. macam x sangka ja hemoglobin level aku lepas.. sebab waktu aku nak derma dekat pmc dulu x boley.. doktor 2 ckp " hb awak rendah ni.. lepas untuk diri sendiri ja.. x yah la bagi kat orang "..


kalau gambar asal pon muka macam 2 jugak.. aku nak derma drh tpi x bani tengok jarum.. sebab ifa dok ngusik aku..

hamek kau.. jarum besar gebadak masuk kat tangan.. jangan takut ye adik2.. x sakit pon..


darah aku.. x pekat sangat.. cepat ja penuh bag 2..


darah 'o'..

gambar2 di atas telah diambil oleh ifa sebab dia x boley nak menderma.. hb dia kurang.. hahaha.. padahal awal 2 sukati dia ja nak gelak kat orang len yang x lepas hb.. doktor 2 ckp sbb x mkn syur sbb 2 hb rendah dan dia sangat marah sebab aku yang x makan sayur ni lepas.. hihi

2lah ifa, jangan gelak kat orang.. kan dah kena kat ang :P

p/s : kat kolej encik zakwan pon ada jugak.. tapi dia x pegi sebab dia cakap dia x sihat.. padahal ____________.. hehehehe

1 comment:

Lizzie Yasmin said...

best nya dapat derma darah... dah berkali nak cuba tapi HB sentiasa rendah... so pasang niat jer lar...

:)